Diagnostyka i naprawa układów klimatyzacji – diagnostyka temperaturowa
wróćWPROWADZENIE
Prawidłowe działanie systemu klimatyzacji determinuje zmiana stanu skupienia czynnika chłodniczego, która następuje w trakcie zmian ciśnienia i temperatury wewnątrz całego układu. Wśród kluczowych czynników warunkujących ten proces należy wyróżnić temperaturę, a opartą na niej diagnostykę można uznać za jedną z podstawowych metod diagnozowania nieprawidłowej pracy układu. Jest to łatwa, niezawodna i ekonomiczna metoda, gdyż zakresy temperatur poszczególnych elementów mogą wskazywać gdzie potencjalnie znajdują się problemy lub gdzie mogą się one pojawić w najbliższej przyszłości.
ELEMENTY UKŁADU I ICH PRAWIDŁOWE TEMPERATURY PRACY
ELEMENT | MIEJSCE POMIARU | ZAKRES TEMPERATUR |
Parownik | Powierzchnia | 0-5℃ / 32-41℉ |
Zawór rozprężny | Powierzchnia | 2-5℃ / 35-41℉ |
Sprężarka – strona ssąca | Przewód parownik – sprężarka | 5-15℃ / 41-59℉ |
Filtr / Osuszacz | Powierzchnia | 30-50℃ / 86-122℉ |
Sprężarka | Powierzchnia | 60-90℃ / 140-194℉ |
Skraplacz – wyjście | Przewód skraplacz – osuszacz | 40-60℃ / 104-140℉ |